Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Nikolaj

Nikolaj


Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 21-03-09
Woonplaats : ZEELAND!!

Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Empty
BerichtOnderwerp: Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov   Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Icon_minitimeza maa 21, 2009 2:29 am

Een gedaante in een donkerbruin reisgewaad kwam op een zwarte hengst naar de abdij gereden. Hij was eerst naar zijn familie toegegaan op het landgoed van de De Lignes en zocht nu naar de abdij waar hij al wat dingen van had gehoord.

Toen de gedaante bij de poorten van de abdij kwam liet hij zijn hengst, Aeneas, vaart minderen. De gedaante stapte af en leidde het paard mee naar de abdij. Daar aangekomen bond hij het paard vast aan een noeste eik, en liep naar de deuren van de abdij.

Hij klopte een aantal keren aan en wachtte geduldig af. Hij had zijn kap van zijn reismantel over zijn hoofd geslagen, vanwege de gure wind welke was gaan waaien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov   Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Icon_minitimezo maa 22, 2009 11:57 am

Vader Godfried ziet dat er nog iemand was aangekomen, en nieuwsgierig deed hij de deur open.

Gegroet waarde heer, ik ben Godfried Mondrianus en ik leid hier de werken die de fundering moeten vormen voor een nieuwe religieuze gemeenschap. Voor ik de deur verder opendoe, zou u me willen zeggen wie u bent en wat uw doel is?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Nikolaj

Nikolaj


Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 21-03-09
Woonplaats : ZEELAND!!

Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov   Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Icon_minitimezo maa 22, 2009 7:29 pm

Na het aanhoren van de woorden van het Heerschap, sloeg Nikolaj de kap van zijn reismantel naar achteren zodat zijn gezicht zichtbaar werd voor de Heer voor hem. Met een warme en vriendelijke stem sprak hij tot de man:

Gegroet Heer Godfried,
Mijn naam is Nikolaj de Ligne von Rostov, Deken te Leiden, Aartsdeken te Holland, Lid der Diocesane Raad en Eerste Scriptor der Aristotelische Vertalers binnen Holland. Ik heb reeds kennis mogen maken met uw broer, welke mij over uw grootse werk hier heeft vertelt.
De nieuwsgierigheid heeft mij hier heen gebracht.
Nieuwsgierigheid over de werkzaamheden hier en de kennis welke u heeft binnen de Abdij, maar nog belangrijker. De nieuwsgierigheid om mee te helpen aan de bouw van deze abdij.

Zelf denk ik dat ik u kan helpen bij het verzamelen van geschriften en het eventueel vertalen van geschriften, maar ook ben ik ook niet de beroerdste om mijn mouwen op te stropen en mijn handen vies te maken.


Nikolaj keek Heer Godfried vriendelijk aan en wachtte geduldig op antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov   Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Icon_minitimezo maa 22, 2009 8:20 pm

Gegroet Eerwaarde heer Nikolaj!

Het is me een plezier u te zien, mijn broer heeft zeer hoog over u gesproken! Laat me u rondleiden en u vertellen over de vorderingen die we hebben gemaakt... Maar misschien wil u zich eerst opfrissen na de reis? Dan kan ik u een eenvoudige kamer voorstellen die we aan al onze gasten aanbieden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Nikolaj

Nikolaj


Aantal berichten : 50
Registratiedatum : 21-03-09
Woonplaats : ZEELAND!!

Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov   Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Icon_minitimezo maa 22, 2009 9:01 pm

Nikolaj glimlachtte bij het horen van deze woorden.

Het is nogal een lange reis geweest en ik kan wel wat opfrissing gebruiken. Daarna zou ik graag van de vorderingen horen en eventueel wat ik voor u kan betekenen in deze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov   Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aankomst van Nikolaj de Ligne von Rostov
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankomst van Ghislenus de Ligne, graaf van Egmont
» Aankomst Guy
» Aankomst van Say911
» Aankomst Bolsius
» Aankomst taliasup

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Poort van de Egmontse Abdij :: Poort-
Ga naar: