Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Aankomst van Say911

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Say911




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 21-05-09
Leeftijd : 60
Woonplaats : Wanneperveen

Aankomst van Say911 Empty
BerichtOnderwerp: Aankomst van Say911   Aankomst van Say911 Icon_minitimedo mei 21, 2009 6:46 pm

Een schim in een donkere pij kwam op een zwarte Friese merrie naar de abdij gereden. Hij had in het Rotterdamse café Heaven al wat dingen van had gehoord en vond het de moeite waard om deze eens te bezoeken.

Toen de man het hek van het gebouw aankwam liet hij zijn merrie, Muoike, halt houden. Hij steeg af en leidde het aan de teugel de abdij.

Hij klopte een aantal keren aan en wachtte ongeduldig af.
Het weer was onguur en de regen en wind maakte hem nat tot op zijn huid waarbij het maanlicht glinsterde op zijn natte en verwaaide haardos.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stalmuoike.nl
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst van Say911 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Say911   Aankomst van Say911 Icon_minitimeza mei 23, 2009 12:03 am

Het was een donkere regenachtige nacht, toen Godfried gebons op de deur hoorde... Hmmm, dacht hij, een reiziger in nood of onguur volk? Hij besloot het zekere voor het onzekere te nemen, en nam, naast zijn sleutel, ook zijn wandelstok met verzwaarde steun mee. Moest er iets gebeuren, zou hij zich toch nog kunnen verweren... Voorzichtig deed hij het luikje van de deur open. Door dat kleine gat zag hij een enkele bezoeker. Oef, dat viel al wel mee. Waarschijnlijk een reiziger...

Gegroet Heer. Mag ik u vragen wat u naar de Abdij van Egmont brengt?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Say911




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 21-05-09
Leeftijd : 60
Woonplaats : Wanneperveen

Aankomst van Say911 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Say911   Aankomst van Say911 Icon_minitimeza mei 23, 2009 1:22 am

In de grote zware deur van de abdij ging een klein luikje open.

Gegroet Heer. Mag ik u vragen wat u naar de Abdij van Egmont brengt? , sprak de stem hem toe vanuit het luikje.

Beleefd stelde Say911 zich voor:
Goedenavond, u moet Godfried zijn. Ik ben Ordenskaplan Say911 van de Teutoonse Orde. Er werd veel gesproken in het Rotterdamse over de uitgebreide bibliotheek van uw mooie abdij. Ik zou er gaarne een wijle vertoeven om mij te verdiepen in de werken die hier verzameld zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stalmuoike.nl
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst van Say911 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Say911   Aankomst van Say911 Icon_minitimeza mei 23, 2009 11:11 am

Godfried zuchtte onhoorbaar, en zette zijn staf snel weg. De bezoeker zou nog een verkeerde indruk van hem kunnen krijgen!

De Vrede van de Allerhoogste zij met U, broeder.

Ik doe snel even de deur los. Vergeef me voor de voorzichtigheid, maar in deze tijden kan men nooit voorzichtig genoeg zijn. Fransen, ketters, Vlamingen... Het is me wat! Maar ik ben blij dat iemand naar onze bibliotheek komt. Deze is voor iedereen toegankelijk, al ga ik u om een gunst vragen. Er staat nog niets in over de Teutoonse Orde. Is het mogelijk dat u, een volgende keer dat u komt, een boek mee te nemen?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Say911




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 21-05-09
Leeftijd : 60
Woonplaats : Wanneperveen

Aankomst van Say911 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Say911   Aankomst van Say911 Icon_minitimedi mei 26, 2009 10:17 pm

Say911 hoorde met goedkeuring de voorzichtigheid van de portier aan. Hij had volkomen gelijk; in deze roerige en gevaarlijke tijden kan men maar beter op zijn hoede zijn.

Er staat nog niets in over de Teutoonse Orde. Is het mogelijk dat u, een volgende keer dat u komt, een boek mee te nemen?

Een verzameling zo mooi als die van de Abdij van Egmont zou inderdaad niet zonder kunnen, dacht hij bij zichzelf.

Uiteraard, waarde man, neem ik graag een aantal boeken van de Orde mede. Onze schrijvers zijn er, naar ik meen, juist een aantal aan het vertalen en overschrijven. Bij een volgend bezoek zal ik er een paar inpakken om de verzameling te completeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stalmuoike.nl
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst van Say911 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Say911   Aankomst van Say911 Icon_minitimevr mei 29, 2009 11:46 pm

Dat is zeer welkom, waarde Heer. Zal ik u ondertussen even rondleiden? Indien u vragen hebt, kan u ook altijd bij onze abt terecht, Monseigneur Dragoth Ar, of onze Prior, Vrouwe Spinata. Of bij mij uiteraard, al moet ik in de buurt van de poort blijven, voor eventuele nieuwe bezoekers.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Say911




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 21-05-09
Leeftijd : 60
Woonplaats : Wanneperveen

Aankomst van Say911 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Say911   Aankomst van Say911 Icon_minitimeza mei 30, 2009 12:36 am

Mijn beste man, ik vind het bijzonder aardig dat u mij wilt rondleiden, maar ik wil u niet van uw taak weerhouden om de poort te bewaken. Misschien kunt u mij een korte wijle vergezellen om mij in de juiste richting te wijzen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.stalmuoike.nl
Raboude

Raboude


Aantal berichten : 167
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst van Say911 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Say911   Aankomst van Say911 Icon_minitimeza mei 30, 2009 12:48 am

Raboude kwam aangelopen. Hij had flarden van het gesprek opgevangen, en toen hij hoorde dat de bezoeker een Teutoon was, die de bibliotheek wilde bezoeken, besloot hij zelf een kijkje te gaan nemen.

Dag Godfried! Ik hoorde toevallig dat onze bezoeker de bibliotheek wilde zien? Vind je 't erg als ik hem meeneem dan?

Dan wendde hij zich tot de bezoeker.

Raboude Mondrianus de Ligne, broer van Godfried en mee betrokken bij de werken in deze abdij. Uw gezicht zegt me iets... Ik denk dat u uit Rotterdam komt... Ja, ik ben er zelfs zeker van! U wilde de bibliotheek zien? Volgt u maar. Indien u een maaltijd met ons wil delen bent u welkom in het Refectorium. Verder is er nog een infirmerie en een brouwerij en uiteraard, niet te vergeten, onze kerk!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aankomst van Say911 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst van Say911   Aankomst van Say911 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aankomst van Say911
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankomst Guy
» aankomst van gregorius
» Aankomst Ramshield.
» [RP] Aankomst Florius
» aankomst Animasta

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Poort van de Egmontse Abdij :: Poort-
Ga naar: