Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Op zoek naar Vader

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Lieven

Lieven


Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 01-04-12

Op zoek naar Vader Empty
BerichtOnderwerp: Op zoek naar Vader   Op zoek naar Vader Icon_minitimezo apr 01, 2012 12:47 pm

Met een knapzak en in reiskledij, stapte Lieven het laatste uur gaans naar de Abdij van Egmont af.
De late twintiger was eigenlijk helemaal niet zo religieus. Hij zei altijd lachend dat hij allergisch was aan kerken.
Nu was hij echter al bijna een volle dag op wandel onderweg naar de befaamde Abdij van Egmont.
Nooit had hij nog maar een voet in een abdij gezet, maar voor alles is een eerste keer.

Hij had immers een brief ontvangen. Een brief met een persoonlijke uitnodiging om de abdij op te komen zoeken.
Als het niet was dat de uitnodiging kwam van wie ze kwam, was hij niet gegaan. Maar toch stond hij er.
Zijn motivatie om deze abdij te bezoeken was immers niet louter voor het bezoek.
Hij wist dat hij hier hoogstwaarschijnlijk antwoorden zou vinden waar hij al jaren en jaren naar op zoek was.
Wat was er gebeurd met zijn vader, nadat hij zich hier bekeerd had tot pater?

Piekerend kwam hij aan aan de poort van de Egmontse abdij.
Hij klopte aan, en wachtte af totdat iemand hem binnenliet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Leopold

Leopold


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 17-08-11
Woonplaats : Utrecht

Op zoek naar Vader Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op zoek naar Vader   Op zoek naar Vader Icon_minitimema apr 02, 2012 10:37 am

Leopold hoorde gebons op de deur en haastte zich onmiddellijk naar de poort. De abdij kreeg niet zovele bezoekers, dus mochten we de weinigen die de weg vonden niet laten wachten of teleurstellen.

Met enige kracht schoof hij de grendel opzij en opende de deur. Voor de poort stond een jongeman, die desalniettemin wat jaren had gezien. Beleefd stelde Leopold zich voor.


Een goededag, mijn beste. Ik ben broeder Leo, de novicenmeester hier te Egmont. Ook wel bekend als Leopold, de bisschop van Utrecht. Waarmee kan ik u helpen?

Met een vragende blik keek hij de man aan.

Terug naar boven Ga naar beneden
Lieven

Lieven


Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 01-04-12

Op zoek naar Vader Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op zoek naar Vader   Op zoek naar Vader Icon_minitimema mei 28, 2012 9:57 pm

Toen de poort van de abdij open ging, kreeg Lieven een Deja vu.
Beelden van de abdijkerk, het refectorium, de bibliotheek.. schoten door zijn hoofd. Zijn neus werd geprikkeld door de geur van heerlijk bitter abdijbier van de brouwerij.
Een moment was Lieven helemaal van de wereld.. En hij had geen idee wat hem overviel.


Een goededag, mijn beste. Ik ben broeder Leo, de novicenmeester hier te Egmont. Ook wel bekend als Leopold, de bisschop van Utrecht. Waarmee kan ik u helpen?

Stommelend bediende Lieven de bisschop van een antwoord.

Goededag.. Euh.. middag. Lieven Michiels.. aangenaam.
Ik kom hier om te bezinnen. Kan dat?




Terug naar boven Ga naar beneden
Leopold

Leopold


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 17-08-11
Woonplaats : Utrecht

Op zoek naar Vader Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op zoek naar Vader   Op zoek naar Vader Icon_minitimedi mei 29, 2012 9:32 am

De man zag er even verward uit, maar vermande zichzelf al gauw.

Aangenaam, heer. Volgt u mij maar naar binnen. Daar kunnen we rustig praten.

En zo vertrokken de heren richting het refectorium.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Op zoek naar Vader Empty
BerichtOnderwerp: Re: Op zoek naar Vader   Op zoek naar Vader Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Op zoek naar Vader
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vader Abt
» Aankomst van vader Sonho

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Poort van de Egmontse Abdij :: Poort-
Ga naar: