Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Tristan Vanqueour

Tristan Vanqueour


Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Amsterdam

Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Empty
BerichtOnderwerp: Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine   Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Icon_minitimema jul 27, 2009 9:59 am

Tristan was op krachten gekomen in zijn Kasteel te Scharwoude en vond het eens tijd om naar de abdij te Egmont te togen. De reis was kort over de dijken van west friesland en het pontje.

Voor de poorten stond hij en klopte aan en wachte af. Zij mantel van de Teutoonsche Orde wapperend in wind
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine   Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Icon_minitimedi jul 28, 2009 8:00 pm

Portier Godfried kwam nieuwsgierig eens kijken, en zag dat er een ridder voor de deur stond. Hm, dacht hij, beter mijn wandelstok klaarhouden, met al dat gewapend geweld van tegenwoordig weet je nooit, zelfs als hij zegt Teutoon te zijn!

Gegroet Heer! Mag ik u vragen wie u bent en wat u hier komt doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Tristan Vanqueour

Tristan Vanqueour


Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Amsterdam

Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine   Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Icon_minitimeza aug 01, 2009 7:50 am

Tristan kijkt vriendelijk naar de broeder

Gegroet beste Bruder. Ik verbleef in mijn landgoederen te Scharwoude en heb een week of zo voor ik weer naar Krimpen af reis. Mijn naam is Tristan Vanqueour de Guillotine, voormalige Grosshospitler van de Teutoonsche Orde. Ik ben tevens ritter in de Orde der Teutonen als Ordenskaplan, ik zetel nog immer in het Kreiss als Seneschall.

Teven ben ik heer van Scharwoude, leenheer van Graaf JeanJacob de Gilraen, een welbekende naam voor u broeder neem ik aan. Tevens ben ik heer van Hillegom.

Ik was onderweg om Gravin Nadiakie en haar familie te bezoeken te Egmont, toen ik van mijn drosaard hoorde dat Graaf Ghisleniun nu dit land aan deze abdij en broederschap verleent. Als opvolger van Ritter Sjnoel, na zijn overlijden, en na zijn zaligheids verklaring is het een raar pad dat ik genomen hebt tot ik eindelijk hier ben.

Ik bied uw abdij en uw broeders ten alle tijden onderdak en voedsel toe, in baronie Krimpen waar ik Landmeister ben, te Scharwoude of Hillegom of in mijn bescheiden huis te Amsterdam.

Ik hoop dat uw deuren voor me openstaan, en ik bied tevens mijn hand om mijn verblijf te verdienen, mocht u dit zo bliefen. Werk is de grootste gift die Jah ons gaf.


Tristanl leunt op zijn wandelstok en kijkt een lands de muren met het kennersoog van een Landmeister...
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine   Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Icon_minitimema aug 03, 2009 6:32 pm

Godfried luisterde met stijgende verbazing naar deze man. Wel, dit lijkt hoog bezoek. Wie zou hij nu moeten gaan halen? De abt is er even niet, de prior ook niet...

En welkom zal u zijn, welgeboren Ritter Tristan. Laat me de deur even voor u losmaken, en vergeef me dat ik u heb doen wachten. In deze tijden kan men maar beter voorzorgsmaatregelen nemen, nietwaar? Wacht u even hier, ik ga meteen Broeder Raboude halen, en even kijken of de abt al terug is van zijn reis.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
DragothAr

DragothAr


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 31-03-09

Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine   Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Icon_minitimedi aug 04, 2009 11:52 am

Op dat moment kwam ook net Dragothar terug aan de poorten aan. Hij was even van de abdij weg geweest om enkele andere zaken te regelen.

Ah, broeder Tristan,
wees welgekomen te Egmont. Laat me mij even voorstelen, ik ben hier op het moment abt.
Het is een eer u hier te mogen ontvangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tristan Vanqueour

Tristan Vanqueour


Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Amsterdam

Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine   Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Icon_minitimedi aug 04, 2009 2:11 pm

Tristan was net op het punt om naar binnen te gaan toen de Grosshospittler aan kwam lopen.

Hoogwaardige Excellentie, Monseigneur en grosshospittler dank u voor uw woorden. Ik wist niet dat u hier abt bent. U bent een man van vele talenten. Ik kwam eens langs om te zien wat er in egmont allemaal gebeurt en om natuurlijk de plek van het wonder te zien.

Daarbij woon ik niet te ver wet. Ik heb een paar dagen voor ik weer naar Krimpen ga. Wellicht kunt u voortgaan, ik heb trek...
Terug naar boven Ga naar beneden
DragothAr

DragothAr


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 31-03-09

Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine   Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Icon_minitimedo aug 06, 2009 10:33 am

Ja, ik probeer mij overal zo nuttig mogelijk te maken voor het goed van de Kerk. Momenteel is de abdij nog in opbouw en moeten we nog ingewijd worden door onze Franse broeders en zusters. Dat is ook trouwens waar het Mirakel met Roger heeft plaatsgevonden.
Volgt u mij naar de eetzaal.


ooc:
eetzaal: https://egmont.actieforum.com/refectorium-f30/maaltijd-met-tristan-t166.htm#753
Kan je daar binnen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tristan Vanqueour

Tristan Vanqueour


Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Amsterdam

Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine   Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Icon_minitimedo aug 06, 2009 10:07 pm

Tristan volgt hem de details bekijkende van de Abdij met kenners ogen...

ooc: ja
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine   Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aankomst Ritter Tristan Vanqueour de Guillotine
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankomst Guy
» Aankomst van Say911
» Aankomst Bolsius
» Aankomst taliasup
» aankomst van gregorius

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Poort van de Egmontse Abdij :: Poort-
Ga naar: