Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Aankomst Romerio Alexander Tailleur

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Romerio

Romerio


Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 25-04-09
Woonplaats : Rotterdam

Aankomst Romerio Alexander Tailleur Empty
BerichtOnderwerp: Aankomst Romerio Alexander Tailleur   Aankomst Romerio Alexander Tailleur Icon_minitimeza apr 25, 2009 12:52 am

Met kleine behoedzame stapjes komt Romerio aan bij de poort van het fraaie klooster.
Hij had enige tijd geschroomd om te reizen maar werd toch aangespoord om te komen.
Behoedzaam kijkt hij om zich heen om een poortwachter te zoeken die hem zal binnen laten.


Hallo, is daar iemand?

Zijn woorden lijken aan dovemansoren gericht...
Geduldig blijft hij wachten...


Laatst aangepast door Remco360 op za apr 25, 2009 10:33 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst Romerio Alexander Tailleur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Romerio Alexander Tailleur   Aankomst Romerio Alexander Tailleur Icon_minitimeza apr 25, 2009 9:36 am

Langzaam komt Godfried uit het poortwachtershuisje... Nog helemaal nat had hij snel een pij overaan getrokken, en een spoor van zeepsop en water achter zich latend sjokte hij naar de poort. Moest die nu echt op dit uur langskomen? Net wanneer hij zijn wekelijkse bad wilde nemen... Jee toch! Straks is het water koud! Mopperend en knorrend slenterde hij naar de poort. Die zou het voelen hoor, die zou het mogen ontgelden! Hij keek door het venstertje naar de nieuwkomer. Hm, dat viel precies nog wel mee, geen Fransman. Hehe, hij keek even niet naar deze kant. Hij zou hem eens laten schrikken. Met bulderende stem riep hij:

Wie daar! Identificeer uzelf en uw bedoelingen!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Romerio

Romerio


Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 25-04-09
Woonplaats : Rotterdam

Aankomst Romerio Alexander Tailleur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Romerio Alexander Tailleur   Aankomst Romerio Alexander Tailleur Icon_minitimeza apr 25, 2009 10:30 am

Om het wachten wat te verlichten loopt hij wat rond om te kijken naar de fraaie klaprozen die langzaam openen in het morgenlicht.
In zijn gedachten wandelt hij al door de poort van de abdij, eindelijk eens rust.
Bovendien eindelijk eens tijd om na te denken over zijn
Wie daar! Identificeer uzelf en uw bedoelingen!
Hij moet even schrikken en springt recht. Hij nam de poortwachter vluchtig op en bekeek zijn druipende pij vol verbazing.

Goedemorgen deze morgen. Mijn naam is Romerio Alexander Tailleur. Jongste zoon van Jean Tailleur en Frederika van Eckhardt. God hebbe hun ziel. Zei hij er zoals gebruikelijk nog snel achteraan.
Een traantje welde op in zijn ooghoek maar hij verzette zich ertegen. Niet zo emotioneel waar die knorrige portier bij is.


Maar ik zou graag de abdij in willen om wat tot rust te komen. Tevens eens na te denken over mijn verworven doopnaam, Alexander.
Uiteraard zal ik helpen waar dat nodig is.


Hij keek de portier vriendelijk aan. Hopend dat de poort spoedig voor hem open zal worden gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst Romerio Alexander Tailleur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Romerio Alexander Tailleur   Aankomst Romerio Alexander Tailleur Icon_minitimeza apr 25, 2009 10:48 am

Godfried grijnsde. Dat moest volstaan als rekening voor de persoon die hem uit bad gehaald had. Goed, dit individu zag er wel betrouwbaar uit. Hm, had Raboude hem niet verwittigd van de komst van deze? Ja, dat zou wel eens best kunnen. Ene Romerio. Dit type heette Romerio dus moest juist zijn.

Oh ja, men heeft me jouw komst aangekondigd. Ze hadden beter ook een uur van de dag gezegd, dan wist ik wanneer ik een bad moest nemen, maar goed... Ik ben op de hoogte. Jij wou meehelpen, dus ik geef je voorlopig een sleutel van de kapittelzaal. Bijhouden, en teruggeven wanneer het kapittel verkozen is. Als je toegang wil tot een van de werkzalen zal je dat in het bureau moeten vragen.

Goed, als je dan geen vragen meer hebt ga ik terug in bad voor mijn water koud wordt. Je mag terugkomen om vragen te stellen, maar altijd eerst kloppen, verstaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Romerio

Romerio


Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 25-04-09
Woonplaats : Rotterdam

Aankomst Romerio Alexander Tailleur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Romerio Alexander Tailleur   Aankomst Romerio Alexander Tailleur Icon_minitimeza apr 25, 2009 10:54 am

Romerio luistert en knikt af en toe instemmend.
Hij krijgt een sleutel in zijn hand geduwd en ziet daarna de portier weglopen.


Dank u wel. En tot later wellicht.

Opgetogen loopt hij naar binnen op zoek naar eerwaarde Raboude.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aankomst Romerio Alexander Tailleur Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Romerio Alexander Tailleur   Aankomst Romerio Alexander Tailleur Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aankomst Romerio Alexander Tailleur
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankomst Guy
» aankomst van gregorius
» Aankomst Ramshield.
» [RP] Aankomst Florius
» aankomst Animasta

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Poort van de Egmontse Abdij :: Poort-
Ga naar: