Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 [mis] introductie Leopold

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Bolsius
Abt



Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 29-05-09

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimezo jan 29, 2012 3:08 pm

Bolsius ging vroeg naar de kapel om alles netjes te maken

Er zou een nieuw lid zijn intrede gaan doen


Als alles er weer schoon en netjes uitzag ging hij de klokken luiden


Bim BAM bin Bam
Terug naar boven Ga naar beneden
Leopold

Leopold


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 17-08-11
Woonplaats : Utrecht

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimezo jan 29, 2012 10:53 pm

Leopold betrad de abdijkerk, voor de eerste maal. Vandaag zou er een plechtige gebeurtenis plaatsvinden: hij zou als monnik opgenomen worden in de gemeenschap. De jonge bisschop had er lang over nagedacht, maar voelde dat dit de juiste keuze was. De Hollandse abdijgemeenschap was sluimerend, maar de abt, vader Bolsius, was erover blijven waken en hield de vlam, het levenslicht, brandende.
Terug naar boven Ga naar beneden
DragothAr

DragothAr


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 31-03-09

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimedo feb 02, 2012 12:20 am

Monseigneur DragothAr had zich gedurende lange tijd teruggetrokken in zijn vertrekken, maar toen hij hoorde van de toetreding van een nieuw lid tot de abdij, besloot hij om dit belangrijke moment bij te wonen. Snel maakte hij zich klaar en vertrok naar de kapel. Hij verheugde zich op het terugzien met Vader Bolsius en de intrede van Leopold.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bolsius
Abt



Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 29-05-09

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimevr feb 10, 2012 7:08 pm

Bolsius zag Monsigneur Dragothar en ging hem persoonlijk verwelkomen

Monsigneur, ik ben blij U hier weer te zien, tijdens deze toch wel speciale gelegenheid, hoe gaat het met U ?


Broeder Leopold ben U er klaar voor ?

Terug naar boven Ga naar beneden
Leopold

Leopold


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 17-08-11
Woonplaats : Utrecht

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimevr feb 10, 2012 7:58 pm

Met een lichte buiging met het hoofd bevestigde hij.

Ja, vader abt. Ik ben klaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bolsius
Abt



Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 29-05-09

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimewo feb 15, 2012 2:54 pm

Laat ons beginnen met het credo :

Ik geloof in God, Zeer-Hoog Almachtig,
Schepper van Hemel en Aarde,
Hel en Paradijs,
Rechter van onze ziel aan het uur van de dood.


En in Aristoteles, zijn profeet,
de zoon van Nicomacus en Phaetis,
Gestuurt om de wijsheid en de goddelijke wetten van het Heelal
Aan de verdwaalde Mens te onderwijzen.


Ik geloof eveneens in Christos,
Geborene van Maria en Giosep.
Hij heeft zijn leven gewijd om ons de weg naar het Paradijs te tonen.
Hij is aldus, na onder Pontius geleden te hebben,
Door marteling gestorven om ons te redden.
Hij is naar de Zon gestegen waar Aristoteles aan de rechterzijde van de Zeer-Hooge op hem wachtte.


Ik geloof in de Goddelijke Actie;
In de Heilige Roomse Aristotelische Kerk, Een en Ondeelbaar;
In de Heilige communie;
In de remissie van de zonde
In het Eeuwige Leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Leopold

Leopold


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 17-08-11
Woonplaats : Utrecht

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimewo feb 15, 2012 11:41 pm

Leopold zong mee met de abt en de aanwezige(n) het heilige credo. De vertrouwde woorden weerklonken in de abdijkerk.

Ik geloof in God, Zeer-Hoog Almachtig,
Schepper van Hemel en Aarde,
Hel en Paradijs,
Rechter van onze ziel aan het uur van de dood.

En in Aristoteles, zijn profeet,
de zoon van Nicomacus en Phaetis,
Gestuurt om de wijsheid en de goddelijke wetten van het Heelal
Aan de verdwaalde Mens te onderwijzen.

Ik geloof eveneens in Christos,
Geborene van Maria en Giosep.
Hij heeft zijn leven gewijd om ons de weg naar het Paradijs te tonen.
Hij is aldus, na onder Pontius geleden te hebben,
Door marteling gestorven om ons te redden.
Hij is naar de Zon gestegen waar Aristoteles aan de rechterzijde van de Zeer-Hooge op hem wachtte.

Ik geloof in de Goddelijke Actie;
In de Heilige Roomse Aristotelische Kerk, Een en Ondeelbaar;
In de Heilige communie;
In de remissie van de zonde
In het Eeuwige Leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Leopold

Leopold


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 17-08-11
Woonplaats : Utrecht

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimeza feb 25, 2012 4:24 pm

Leopold genoot nog even van de stilte nadat de laatste klanken van het credo waren weggestorven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bolsius
Abt



Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 29-05-09

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimedi feb 28, 2012 11:18 am

Geachte aanwezigen, vervolgde Bolsius, Het is vandaag een bijzondere dag
Na een behoorlijke tijd van stilte kunnen we nu toch weer een nieuw lid in onze gemeenschap begroeten

En toch wel een beetje bijzonder,dat hij zelfs zijn zwaard neer heeft gelegd om Jah binnen deze gemmenschap te gaan dienen

Ik spreek dan ook de hoop uit dat Broeder Leopold, met de hulp van Jah snell een volwaardig lid van onze gemmenschap mag worden

Laat ons gezamelijk strijden voor het in stand houden van de Abdij van Egmondt zodat wij de Zalige Sjnoel op gepaste wijze kunnen dienen

Ik spreek dan ook de hoop uit dat Broeder Loepold snel zijn weg mag vinden binnen deze abdij en hoop dat hij zich snel thuis gaat voelen
Terug naar boven Ga naar beneden
Leopold

Leopold


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 17-08-11
Woonplaats : Utrecht

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimedi feb 28, 2012 3:27 pm

Leopold luisterde naar de woorden van de abt. Hij hoopte ook dat hij kon bijdragen aan deze gemeenschap, onder de bescherming van de Heilige Sjnoel, en zich spoedig, na deze ceremonie, "pater Leopold" mocht noemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
DragothAr

DragothAr


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 31-03-09

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimedi feb 28, 2012 11:56 pm

DragothAr zag Bolsius naar hem toe komen.

Monsigneur, ik ben blij U hier weer te zien, tijdens deze toch wel speciale gelegenheid, hoe gaat het met U ?


Zeer goed mijn vriend, maar ik zal u niet langer ophouden. Ik denk dat Leopold ook graag van start zou gaan.

Nadat Bolsius het Credo had ingezet, zong DragothAr mee.


Ik geloof in God, Zeer-Hoog Almachtig,
Schepper van Hemel en Aarde,
Hel en Paradijs,
Rechter van onze ziel aan het uur van de dood.

En in Aristoteles, zijn profeet,
de zoon van Nicomacus en Phaetis,
Gestuurt om de wijsheid en de goddelijke wetten van het Heelal
Aan de verdwaalde Mens te onderwijzen.

Ik geloof eveneens in Christos,
Geborene van Maria en Giosep.
Hij heeft zijn leven gewijd om ons de weg naar het Paradijs te tonen.
Hij is aldus, na onder Pontius geleden te hebben,
Door marteling gestorven om ons te redden.
Hij is naar de Zon gestegen waar Aristoteles aan de rechterzijde van de Zeer-Hooge op hem wachtte.

Ik geloof in de Goddelijke Actie;
In de Heilige Roomse Aristotelische Kerk, Een en Ondeelbaar;
In de Heilige communie;
In de remissie van de zonde
In het Eeuwige Leven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bolsius
Abt



Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 29-05-09

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimedo maa 01, 2012 3:47 pm

Dan heet ik hierbij pater Leopold van harte welkom

Pater Leopold ik zou U willen advizeren even rond te gaan kijke bij het semenaie, daar kunt U dan de opleiding starten, maar uiteraard gaan we dit eerst vieren
Terug naar boven Ga naar beneden
Leopold

Leopold


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 17-08-11
Woonplaats : Utrecht

[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitimedo maa 01, 2012 6:04 pm

De kersverse "pater Leopold" was verheugd met zijn intrede in deze orde die hem zo nauw aan het hart lag. Hij sprak zijn geloften uit:

Ik, als monnik, geloof in de stabiliteit van de gemeenschap. Ik vertrouw op de Goddelijke Voorziening, Hij heeft deze plaats gewild, evenals deze groep broeders en zusters, en ik ga akkoord om mij hier in te zetten, en de vrucht van mijn arbeid hier ten bloei te laten komen.

Ik, als monnik, geloof in de Bekering. Ik zoek de eenvoud van het hart, onder het leiderschap van het Leven van Christos en het Boek der Deugden, volgens de Cisterciënzer discipline.

Ik, als monnik, geloof in de Gehoorzaamheid. Ik beloof richtlijnen en aanwijzingen van mijn oversten te volgen, volgens de Cisterciënzer Leer. Om alzo verder te gaan dan mijn eigen wil, volg ik het voorbeeld van Christos, gehoorzaam tot de dood, en voeg ik me in zijn dienst.



Ik vervoeg vrijwillig de gemeenschap van de Cisterciënzer Orde door mijn toewijding aan de Kerk. Ik aanvaard het tonsuur, welke symbool is van de overgang naar een nieuw leven, gebaseerd op de volledige overgave van mijn kracht en energie in het Hogere.

Ik neem vrijwillig het wit-zwarte kleed van de Cisterciënzers, als teken van de overgang van de vroegere man, naar de nieuwe man.

Ik maak de wens om stabiel te blijven, de bekering van mijn leven, evenals een gelofte van gehoorzaamheid.

Dat de Allerhoogste me helpt, deze wensen waar te maken in mijn leven.




Dank u, vader abt. Ik zal de cisterciënzeropleiding in Noirlac volgen zodra mijn theologielessen aldaar afgerond zijn. Maar u heeft gelijk, het is eerst tijd voor feest!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





[mis] introductie Leopold Empty
BerichtOnderwerp: Re: [mis] introductie Leopold   [mis] introductie Leopold Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[mis] introductie Leopold
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [RP] Leopold meldt zich aan

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Abdij van Egmont :: Sint-Pauloskerk-
Ga naar: