Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Elequest komt aan in de Abdij

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Elequest

Elequest


Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 15-06-09
Woonplaats : Leiden

Elequest komt aan in de Abdij Empty
BerichtOnderwerp: Elequest komt aan in de Abdij   Elequest komt aan in de Abdij Icon_minitimema jun 15, 2009 10:28 pm

Elequest komt na een lange wandeling aan bij de abdij van Egmont. Hij had gehoord dat er een Orde van Sjnoel gevestigd was. Hij had ook geluiden over een Heilig verklaring gehoord. Hij was daar voorstander van. Als Jongeling had hij Sjnoel een paar keer ontmoet en had grot respect voor hem. Hij was nu zelf Wärter der heilige relikwieën in de Orde waar Sjnoel zoveel voor betekend had.

Hij stopt bij de poort en klopt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Elequest komt aan in de Abdij Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elequest komt aan in de Abdij   Elequest komt aan in de Abdij Icon_minitimedi jun 16, 2009 6:50 pm

Portier Godfried kwam weer even kijken. Een beetje nieuwsgierig zette hij de deur op een kier, en vroeg:

Gegroet Heerschap. Ik ben Godfried, poortwachter van deze abdij. Mag ik uw naam en de reden van uw komst weten?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Elequest

Elequest


Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 15-06-09
Woonplaats : Leiden

Elequest komt aan in de Abdij Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elequest komt aan in de Abdij   Elequest komt aan in de Abdij Icon_minitimedi jun 16, 2009 8:33 pm

Dag heer Godfried.

Mijn naam is Elequest ik ben de Nederlandse Wärter van de teutoonse orde.
Ik kom hier om Ritter sjnoel te vereren. Misschien kan ik mijzelf nuttig maken voor de Orde van Sjnoel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Elequest komt aan in de Abdij Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elequest komt aan in de Abdij   Elequest komt aan in de Abdij Icon_minitimewo jun 17, 2009 3:19 pm

Gegroet, Heer Elequest, en welkom in Egmont.

Laat me de deur even openzetten voor u, maar laat me u alvast iets vertellen. Op dit moment zijn er gesprekken gaande tussen de Cisterciënzer Orde en oprichters van deze abdij - die ook nog niet officieel erkend is. Dit zou inhouden dat er geen aparte Orde gaat komen, "enkel" een abdij. De centrale plaats van Sjnoel blijft echter vaststaan. We zijn druk aan het werken opdat Rome hem Heilig zou verklaren, en willen daarna onze abdij naar hem vernoemen.

Nu, dit gezegd zijnde: er zijn drie plaatsen waar we met de broeders en zusters willen werken: de brouwerij, de infirmerie en de bibliotheek, dit in afwachting tot we de opleiding om monnik te worden kunnen beginnen. Daarna kunnen we eventueel andere initiatieven starten. U kan zich aanmelden in het desbetreffende bureau, maar besef goed dat, zodra de opleiding van start kan gaan, deze verplicht is.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Elequest

Elequest


Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 15-06-09
Woonplaats : Leiden

Elequest komt aan in de Abdij Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elequest komt aan in de Abdij   Elequest komt aan in de Abdij Icon_minitimewo jun 17, 2009 10:44 pm

Dank u heer ik zal op zoek gaan naar een geschikte zaal. Ik vraag me af waar ik het hardst nodig ben?
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Elequest komt aan in de Abdij Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elequest komt aan in de Abdij   Elequest komt aan in de Abdij Icon_minitimewo jun 17, 2009 10:59 pm

Wel, op dit moment kan elk onderdeel wel een actieve steun gebruiken. Veel moet nog opgericht, dus vervoegt u datgene waar u zich het meest thuis in voelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Elequest

Elequest


Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 15-06-09
Woonplaats : Leiden

Elequest komt aan in de Abdij Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elequest komt aan in de Abdij   Elequest komt aan in de Abdij Icon_minitimewo jun 17, 2009 11:02 pm

ik heb nog een vertalling liggen en een document van wijlen sjnoel. Ik zal me daar eerst melden en vervolgens naar de infirmerie gaan. Dank u wel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Elequest komt aan in de Abdij Empty
BerichtOnderwerp: Re: Elequest komt aan in de Abdij   Elequest komt aan in de Abdij Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Elequest komt aan in de Abdij
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Fleury komt aan bij de Abdij
» Winterstorm komt aan
» Bezoek aan de abdij
» Abdij onder constructie
» [mis] openings-seremonie abdij / abbey

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Poort van de Egmontse Abdij :: Poort-
Ga naar: