Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 bezoek van Pilske

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Pilske

Pilske


Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 15-06-09
Leeftijd : 39

bezoek van Pilske Empty
BerichtOnderwerp: bezoek van Pilske   bezoek van Pilske Icon_minitimema jun 15, 2009 8:20 pm

Na een lange rit, komt Pilske uitgeput aan bij de abdij van Egmont. Hij kijkt eens rond, want hij was hier nog nooit geweest. De abdij zag er zeer modern uit. Na even zoeken, vond Pilske de ingang. Hij klopt aan en wacht tot er iemand opendoet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

bezoek van Pilske Empty
BerichtOnderwerp: Re: bezoek van Pilske   bezoek van Pilske Icon_minitimema jun 15, 2009 8:32 pm

Portier Godfried had het kloppen op de deur gehoord. Raboude had hem verwittigd dat er wat bezoekers werden verwacht, dus voor één keer was hij eens niet met iets anders bezig. Met een vriendelijke glimlach deed hij open.

Goedendag, beste Heer, welkom in Egmont. Mag ik u vragen wie u bent en met welk doel u hierheen gekomen bent?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Pilske

Pilske


Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 15-06-09
Leeftijd : 39

bezoek van Pilske Empty
BerichtOnderwerp: Re: bezoek van Pilske   bezoek van Pilske Icon_minitimema jun 15, 2009 8:37 pm

Wanneer er iemand opendoet en herm begroet, knikt Pilske beleefd.

Goedendag, beste man, mijn naam is Pilske van Eckhardt. Van de heer Raboude kreeg ik te horen dat er vertalers nodig waren voor de heiligverklaring van Zijne Hooggeboren Excellentie Graaf Sjnoel de Gilraen. Ik heb de man persoonlijk gekend en heb veel aan hem te danken. Het zou me dan ook een eer zijn om iets voor hem terug te kunnen doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

bezoek van Pilske Empty
BerichtOnderwerp: Re: bezoek van Pilske   bezoek van Pilske Icon_minitimema jun 15, 2009 8:47 pm

De beleefde glimlach van Godfried veranderde in een brede lach toen hij dit hoorde. Snel deed hij de deur open, terwijl hij zei:

Gegroet, Heer Pilske. Mijn naam is Godfried, poortwachter van de abdij. Ik heb een opdracht gekregen van de Eerste Scriptor voor mensen die zich kwamen aanmelden als vertaler. Dit is een sleutel, dewelke u onmiddellijk toegang zal geven tot het scriptorium, waar de betreffende documenten liggen. Het scriptorium bevindt zich net achter de bibliotheek. Zal ik even meelopen?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Pilske

Pilske


Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 15-06-09
Leeftijd : 39

bezoek van Pilske Empty
BerichtOnderwerp: Re: bezoek van Pilske   bezoek van Pilske Icon_minitimema jun 15, 2009 9:29 pm

Pilske was aangenaam verrast dat de deur zo snel open ging. Hij is poortwachter Otto van de Teutoonse Orde gewoon en dat is een grompot.

Dat zou vriendelijk zijn, ik ken de weg namelijk niet. Bedankt, heer Godfried.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





bezoek van Pilske Empty
BerichtOnderwerp: Re: bezoek van Pilske   bezoek van Pilske Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
bezoek van Pilske
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bezoek aan de abdij
» Nieuw bezoek Guy

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Poort van de Egmontse Abdij :: Poort-
Ga naar: