Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Aan de slag....

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Pippa

Pippa


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 08-04-09
Woonplaats : Rotterdam

Aan de slag.... Empty
BerichtOnderwerp: Aan de slag....   Aan de slag.... Icon_minitimevr mei 22, 2009 12:56 am

Pippa loopt door de tuin waar ze de ruimte heeft gekregen voor haar kruidentuin. Er is geen dokter die mensen kan genezen zonder de juiste kruiden tot z'n beschikking te hebben, dus is ze blij met de mogelijkheid voor een eigen kruidentuin.
Als ze naar de aarde kijkt waar de tuin moet gaan komen weet ze één ding zeker, ze zal moeten beginnen met spitten.....

Pippa stroopt haar mouwen op, pakt de eerste spade die ze tegenkomt en begint hoopvol. Ze zet de spade en de grond en wil er de aarde omwoelen, echter is het duidelijk veel droger dan ze had verwacht. De spade gaat nog geen centimeter de grond in. Ze zet de spade recht op de grond en met een brede lach springt ze er boven op. Meteen zakt deze en stuk de grond in en kan ze de aarde omwoelen. Dit gaat een zware klus worden, realiseert ze zich.

Hoopvol kijkt ze naar de abdij of er hulptroepen zullen komen.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Winterstorm

Winterstorm


Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 17-05-09

Aan de slag.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aan de slag....   Aan de slag.... Icon_minitimewo jul 15, 2009 10:20 pm

Winter komt vrolijk aangewandeld. Ze heeft stevige schoenen aan en een broek die net over haar knieën komt. Daarboven heeft ze een makkelijk zittend hemd aan. Oftewel ze is helemaal klaar voor wat actie! Vrolijk groet ze Pippa.

Hey Pippa! Ik heb wat onderzoek gedaan naar de beste manier om een kruidentuin aan te leggen, en ben stiekem bij wat andere kloosters wezen kijken.

Zegt ze grinnikend. Ze geeft Pippa een stuk perkament.

Kijk wat dacht je van zo'n inrichting? Met allemaal aparte vakken voor bepaalde kruiden, met in het midden een pomp die voor water en verfrissing zorgt?
Terug naar boven Ga naar beneden
Pippa

Pippa


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 08-04-09
Woonplaats : Rotterdam

Aan de slag.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aan de slag....   Aan de slag.... Icon_minitimeza jul 18, 2009 12:18 pm

Als Pippa Winter ziet aankomen, glimlacht ze. Die is goed voorbereid en ondertussen kijkt ze snel nar haar eigen kleding die al aardig vies begint te worden.

Hey Pippa! Ik heb wat onderzoek gedaan naar de beste manier om een kruidentuin aan te leggen, en ben stiekem bij wat andere kloosters wezen kijken.

Als Winter haar het perkament overhandigd bestudeerd ze het uitgebreid, het ziet er prachtig uit en Pippa wordt er helemaal vrolijk van.

Kijk wat dacht je van zo'n inrichting? Met allemaal aparte vakken voor bepaalde kruiden, met in het midden een pomp die voor water en verfrissing zorgt?


Het is prachtig Winter, het zou werkelijk geweldig zijn als we hier zo'n kruidentuin kunnen maken. De pomp is een mooie toevoeging, scheelt meteen veel lopen als we water moeten gaan geven.
Ik heb alle inspiratie gekregen om verder te gaan met spitten! Help je mee? De spades liggen al klaar voor een ieder die wil helpen.


Pippa begint te spitten terwijl ze een vrolijk melodietje fluit wat af en toe niet helemaal op de juiste toonhoogte klinkt maar dat houdt haar niet tegen om de spade flink diep in de grond te steken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Winterstorm

Winterstorm


Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 17-05-09

Aan de slag.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aan de slag....   Aan de slag.... Icon_minitimezo jul 19, 2009 4:41 pm

Ook Winter begint te spitten alsof haar leven ervan afhangt. Ze vrolijkt helemaal op door het gefluit van Pippa, en probeert een beetje mee te doen, al lukt dat nog niet helemaal. Na een tijdje stopt ze even om wat uit te rusten en met een zakdoek veegt ze het zweet van haar voorhoofd.

Poeh, ik moet toegeven dat dit zwaarder is dan ik had verwacht.

Ze grijnst even naar Pippa en pakt dan haar spade weer vast om verder te gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Winterstorm

Winterstorm


Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 17-05-09

Aan de slag.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aan de slag....   Aan de slag.... Icon_minitimedi jul 28, 2009 12:37 pm

Na een aantal uur verder spitten, uiteraard met de nodige pauzes tussendoor kijkt Winter tevreden naar het resultaat. Het veldje dat braak lag is nu volledig omgespit.

Nou Pip, wat zeg je er van? Volgens mij kunnen we wel verder met de volgende stap. Het is misschien het beste als we beginnen met de waterput? Dat kan voor nogal wat gedoe zorgen als het niet goed gebeurt namelijk.

Plots krijgt Winter een prachtidee. Ze moet denken aan haar broer, die een waterput heeft aangelegd bij haar ouderlijk huis. Even dwalen haar gedachten af naar die goeie oude tijd, maar al snel herstelt ze zich.

Pippa, ik ga ervandoor. Ik denk dat ik morgen terug kom, samen met de beste waterput bouwer van het land!

Ze zwaait nog even en loopt dan weg, richting de stallen, om haar trouwe paard Njord van stal te halen, en ze vertrekt richting Gelre, waar haar broer woont.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aan de slag.... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aan de slag....   Aan de slag.... Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aan de slag....
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Kruidentuin-
Ga naar: