Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Structuur van het forum

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Ghislenus




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 17-03-09

Structuur van het forum Empty
BerichtOnderwerp: Structuur van het forum   Structuur van het forum Icon_minitimedi maa 31, 2009 3:32 pm

Om al een structuur in het forum te brengen:

Poort van de abdij van Egmont
  • Poort - Welkom in de abdij van Egmont. Meld u aan bij de poortwachter en betreed deze gewijde gronden.
    • Portierswoning - Het bescheiden huis van de poortwachter. Indien u hem enkele vragen wilt stellen kan dat hier.


Sint-Pauloskerk
  • Sint-Pauloskerk - De abdijkerk gewijd aan de heilige Paulos. Komt u bezinnen bij de geurige wierook en het licht van de kaarsen.
  • Crypte van Sint-Paulos - Een crypte onder de abdijkerk waarin de lichamen rusten van enkele van de groten die Holland kende.
    • Tombe van de Graven van Holland - Een aparte tombe in de crypte voorbehouden voor de graven van Holland.


Bibliotheek van de Aristotelische Wijsheid
  • Roomse Bibliotheek
    • Aristotelisch Dogma
    • Canoniek Recht

  • Egmontse bibliotheek
    • Zaal-de Gilraen - Religieuze werken. Vernoemd naar graaf Sjnoel de Gilraen van Gouda, aartsbisschop van Keulen.
    • Zaal-de Guillotine - Gidsen en handleidingen. Vernoemd naar chirurgijn Dirk-Jan de Guillotine.
    • Zaal-de Ligne - Registers, biografiën en geschiedenissen. Vernoemd naar graaf Ghislenus de Ligne van Egmont.
    • Zaal-van Cauwkercke - Cartografie. Vernoemd naar markies Baiboe van Cauwkercke van Jersey.

  • Scriptorium
    • Bureau van de Eerste Scriptor
    • Scriptorium
    • Vergaderzaal


Kapittel van de Orde van de Aristotelische Wijsheid
  • Kapittel-generaal van de Orde van Aristotelische Orde - De leiding van de volledige orde.
    • Bureau van de abt-generaal
    • Bureau van de grootprior

  • Kapittel van de abdij van Egmont
    • Bureau van de abt
    • Bureau van de prior


Kloosterzalen
  • Hoge Zaal - Uitsluitend paters en maters.
  • Lage Zaal - Uitsluitend paters, maters, broeders en zusters.
  • Salon - Novicen en oblaten
  • Refectorium - Eetzaal
  • Dormatorium - Slaapzaal


Gastenverblijf
  • Gastenverblijf


Infirmerie
  • Infirmerie
    • Bureau van de hoofdinfirmarius

  • Opleidingsgebouw - Hier onderwijst men de toekomstige ziekenbroeders en -zusters.
  • Kruidentuin


Werkplaatsen
  • Brouwerij
Terug naar boven Ga naar beneden
Ghislenus




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 17-03-09

Structuur van het forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Structuur van het forum   Structuur van het forum Icon_minitimedi maa 31, 2009 4:43 pm

Oh, misschien ook nog "Bibliotheek van Sint-Galadrielle" in plaats van "Bibliotheek van de Aristotelische Wijsheid". Sint-Galadrielle is de aartsengel van de bewaring. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Structuur van het forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Structuur van het forum   Structuur van het forum Icon_minitimedi maa 31, 2009 5:58 pm

Ik kan me wel in deze bouwplannen vinden, en zou enkele aanvullingen willen geven:

1. Om het contact met buitenlandse abdijen te bevorderen, stel ik voor dat we onze poortwachter ook een Engelstalig bordje laten buiten zetten, opdat eventuele gasten weten dat ze welkom zijn. Ook bij het gastenverblijf zelf zou ik een Engelstalig gedeelte voorzien.
2. In de kerk zou ik graag een schrijn of kapel voorzien voor het lichaam van de Zalige Sjnoel. Bezoekers kunnen dit dan komen eren, en meer leren over zijn leven.
3. Voorlopig zou ik nog geen onderscheid maken tussen het kapittel van de Orde als geheel en het kapittel van de abdij. Moest er een tweede vestiging komen kunnen we natuurlijk wel uitbreiden.
4. Het lijkt me een leuk idee om iedere broeder en zuster een eigen kamer te geven, die hij dan naar zijn eigen smaak kan inrichten. Aan een kamer kent men een persoon, zodoende...

Wat denkt u van deze aanvullingen?



[NRP: Ik vind het heel goed en ben al begonnen aan enkele stukken. Ik weet niet of ik alles direct gedaan krijg, maar we zien wel :-)]
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Ghislenus




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 17-03-09

Structuur van het forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Structuur van het forum   Structuur van het forum Icon_minitimedi maa 31, 2009 6:09 pm

Godfried schreef:
Ik kan me wel in deze bouwplannen vinden, en zou enkele aanvullingen willen geven:

1. Om het contact met buitenlandse abdijen te bevorderen, stel ik voor dat we onze poortwachter ook een Engelstalig bordje laten buiten zetten, opdat eventuele gasten weten dat ze welkom zijn. Ook bij het gastenverblijf zelf zou ik een Engelstalig gedeelte voorzien.
2. In de kerk zou ik graag een schrijn of kapel voorzien voor het lichaam van de Zalige Sjnoel. Bezoekers kunnen dit dan komen eren, en meer leren over zijn leven.
3. Voorlopig zou ik nog geen onderscheid maken tussen het kapittel van de Orde als geheel en het kapittel van de abdij. Moest er een tweede vestiging komen kunnen we natuurlijk wel uitbreiden.
4. Het lijkt me een leuk idee om iedere broeder en zuster een eigen kamer te geven, die hij dan naar zijn eigen smaak kan inrichten. Aan een kamer kent men een persoon, zodoende...

Wat denkt u van deze aanvullingen?



[NRP: Ik vind het heel goed en ben al begonnen aan enkele stukken. Ik weet niet of ik alles direct gedaan krijg, maar we zien wel :-)]
Over het gastenverblijf. Engels en Frans zijn de twee grootste taalgroepen die vertegenwoordigt zijn in Europa.

De schrijn, dit kan een gewoon topic zijn. En in feite ligt hij in de tombe van de Graven van Holland (Sjnoel was de tweede graaf van Holland), een ereplaats op zich.

Officieel moet er een ordekapittel zijn, dus ik stel voor dat we dit ook daadwerkelijk maken, alhoewel we het zullen sluiten tot we een dochterabdij hebben. Mogelijks kunnen we andere personen hebben helpen die ook een abdij willen oprichten, natuurlijk moeten we ook niet overdrijven.

Een kamer zal een topic zijn, iedereen een subforum geven kan... Veel worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ghislenus




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 17-03-09

Structuur van het forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Structuur van het forum   Structuur van het forum Icon_minitimedi maa 31, 2009 6:10 pm

Ik merk op dat je Sint-Paolos schrijft, is het niet Sint-Paulos? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Structuur van het forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Structuur van het forum   Structuur van het forum Icon_minitimedi maa 31, 2009 6:35 pm

Je hebt gelijk, Sint Paulos... Zal het verbeteren. Misschien moet dat in de vertaling van de hagiografie ook nog aangepast.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Ghislenus




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 17-03-09

Structuur van het forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Structuur van het forum   Structuur van het forum Icon_minitimedi maa 31, 2009 7:03 pm

Sint Paulos Kerk => Sint-Pauloskerk Wink (ergens staat het zonder streepje en met spatie Smile)
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Structuur van het forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Structuur van het forum   Structuur van het forum Icon_minitimedi maa 31, 2009 7:05 pm

Het tussenstreepje staat er, daar zal je overgekeken hebben :p
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Structuur van het forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Structuur van het forum   Structuur van het forum Icon_minitimedo apr 02, 2009 12:34 pm

Citaat :
Over het gastenverblijf. Engels en Frans zijn de twee grootste taalgroepen die vertegenwoordigt zijn in Europa.

De schrijn, dit kan een gewoon topic zijn. En in feite ligt hij in de tombe van de Graven van Holland (Sjnoel was de tweede graaf van Holland), een ereplaats op zich.

Officieel moet er een ordekapittel zijn, dus ik stel voor dat we dit ook daadwerkelijk maken, alhoewel we het zullen sluiten tot we een dochterabdij hebben. Mogelijks kunnen we andere personen hebben helpen die ook een abdij willen oprichten, natuurlijk moeten we ook niet overdrijven.

Een kamer zal een topic zijn, iedereen een subforum geven kan... Veel worden.


Een bordje in het Engels en het Frans dan, ikzelf ben beide talen machtig, ik vermoed enkelen onder u ook.

Een ereplaats op zich inderdaad, maar als we onze orde aan hem richten vind ik wel dat er een plaats in de kerk zelf aan hem gericht mag zijn. Misschien een kapel?

Ik zal een ordekapittel inrichten maar het gesloten houden, het zal dus niet mogelijk zijn er berichten in te posten. Moest er ooit een dochterabdij komen zullen we deze officieel openen, maar dat is voor later.

Kamer = topic bedoelde ik ook hoor, maar dan in een subforum dat ergens in de zalen zal zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





Structuur van het forum Empty
BerichtOnderwerp: Re: Structuur van het forum   Structuur van het forum Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Structuur van het forum
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Poort van de Egmontse Abdij :: Portierswoning-
Ga naar: