Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 [RP] Leopold meldt zich aan

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Leopold

Leopold


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 17-08-11
Woonplaats : Utrecht

[RP] Leopold meldt zich aan Empty
BerichtOnderwerp: [RP] Leopold meldt zich aan   [RP] Leopold meldt zich aan Icon_minitimedi dec 20, 2011 8:11 pm

Een in pij gehulde man begaf zich stapvoets naar de abdij van Egmont, een plaats waar de man al veel over had gehoord, maar nog nooit bezocht. Voor zijn naslagwerk over de geschiedenis van de Hollandse Kerk hoopte hij informatie te kunnen vinden in de rijke bibliotheek van de abdij.

Eenmaal aangekomen aan de poort luidde hij de zware bel die zich naast de poort bevond. Hij hoopte dat hij alszo een portier naar hem kon lokken om hem verder te helpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bolsius
Abt



Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 29-05-09

[RP] Leopold meldt zich aan Empty
BerichtOnderwerp: Re: [RP] Leopold meldt zich aan   [RP] Leopold meldt zich aan Icon_minitimevr dec 23, 2011 5:59 pm

De oude Bolsius ging zo snel hij kom naar de poort

Wel wel, beste man kom verder

Wat kan ik voor U doen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Leopold

Leopold


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 17-08-11
Woonplaats : Utrecht

[RP] Leopold meldt zich aan Empty
BerichtOnderwerp: Re: [RP] Leopold meldt zich aan   [RP] Leopold meldt zich aan Icon_minitimevr dec 23, 2011 6:07 pm

Een man op leeftijd opende de zware poort van de abdij. Leopold herkende de man uit Keulen, het was niemand minder dan de oud-aartsbisschop, monseigneur Bolsius.

Pater Bolsius! Ik ben blij u nog een te zien. U wordt gemist in Keulen.

Leopold beantwoordde ook de vraag van de abt en zei:

De reden van mijn bezoek is dat ik een intrede in de monastieke order der cisterciënzers overweeg. Ik heb al enkele malen met hen te maken gehad gedurende mijn studies in Noirlac en wegens de historische banden met Holland...
Terug naar boven Ga naar beneden
Bolsius
Abt



Aantal berichten : 131
Registratiedatum : 29-05-09

[RP] Leopold meldt zich aan Empty
BerichtOnderwerp: Re: [RP] Leopold meldt zich aan   [RP] Leopold meldt zich aan Icon_minitimevr dec 23, 2011 6:15 pm

Gemist in Keulen ?!?!?!, Bolsius keek de man verbaast aan

Het gezicht van de man kwam Bolsius wel bekend voor, maar hij wist niet meer waarvan

Maar natuurlijk bent U bij ions van harte welkom.
Ik heb ook allemaal het idee dat ik U ergers van ken, maar ik weet niet meer waarvan

Maar kom verder dan kunnen we op ons gemak bij praten

zal ik U voorgaan ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Leopold

Leopold


Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 17-08-11
Woonplaats : Utrecht

[RP] Leopold meldt zich aan Empty
BerichtOnderwerp: Re: [RP] Leopold meldt zich aan   [RP] Leopold meldt zich aan Icon_minitimevr dec 23, 2011 6:18 pm

Leopold stak zijn hand wijzend uit ten teken dat hij zou volgen. De voormalige aartsbisschop kende hem niet meer. Hij was toen ook nog maar een jonge diaken uit Utrecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





[RP] Leopold meldt zich aan Empty
BerichtOnderwerp: Re: [RP] Leopold meldt zich aan   [RP] Leopold meldt zich aan Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[RP] Leopold meldt zich aan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [mis] introductie Leopold

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Poort van de Egmontse Abdij :: Poort-
Ga naar: