Sint-Sjnoelsabdij van Egmont
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sint-Sjnoelsabdij van Egmont

De Cisterciënzer Abdij van de Heilige Sjnoel te Egmont
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Aankomst Annando de Mérode van Appoldro

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Annando




Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 25-04-09

Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Empty
BerichtOnderwerp: Aankomst Annando de Mérode van Appoldro   Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Icon_minitimeza apr 25, 2009 11:02 am

Annando gaat op weg naar de Abdij van Egmont. Een goede vriendin van hem, Pippa, had hem naar de Abdij gestuurd om daar bezinning en rust te vinden. Het leek hem wel een goed idee om er heen te gaan, zeker ook omdat hij de laatste tijd nogal last had gehad van de verzoekingen van het Beest zonder naam.

Aangekomen bij de poort klopte Annando aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Portier Godfried




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Annando de Mérode van Appoldro   Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Icon_minitimeza apr 25, 2009 11:08 am

Godfried wilde net terug in bad stappen. Het water was nog net warm genoeg, en het water gaf hem een aangename tinteling toen hij er zijn voet inzette. Toen hoorde hij opnieuw geklop... Allerhande boze gedachten schoten door hem, maar in plaats van er gehoor aan te geven deed hij zijn ogen toe en stapte in zijn bad. Hij zette zich neer, en riep luid:

Raboude! Vollluk!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://egmont.actieforum.com
Raboude

Raboude


Aantal berichten : 167
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Annando de Mérode van Appoldro   Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Icon_minitimeza apr 25, 2009 11:22 am

Raboude kwam aangelopen toen hij Godfried zo hoorde schreeuwen. Wat zou er aan de hand zijn? Toen zag hij een spoor van water en zeepsop dat naar de poort ging en terug... Ahem, hij had wel een mooi moment gekozen om een bad te nemen, net nu ze verschillende bezoekers gingen ontvangen. Achja. Hij glimlachte even, en keek dan naar de poort. Daar zag hij Annando. Hij glipte even binnen bij Godfried om de sleutel van de poort te halen, die lag volop te genieten van zijn bad en merkte niet eens dat Raboude de sleutel gapte. Raboude sloot de deur zorgvuldig en wandelde dan naar de poort.

Goedendag, waarde Heer Annando, een plezier om u hier te zien. Wat brengt u naar onze abdij?
Terug naar boven Ga naar beneden
Annando




Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 25-04-09

Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Annando de Mérode van Appoldro   Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Icon_minitimeza apr 25, 2009 11:37 am

Annando zag Raboude aan komen lopen. Het deed hem goed gelijk bij aankomst een bekend gezicht te zien.

Goedendag Heer Raboude, dank u wel voor de ontvangst.
Ik kwam naar de abdij om een stukje bezinning te vinden in deze hectische tijd. Mogelijk dat ik ook hier en daar wat hand en spant diensten kan doen terwijl ik hier ben. Vrouw Pippa had mij verwezen naar deze Abdij omdat ze dacht dat ik hier zou vinden wat ik nu nodig had
Terug naar boven Ga naar beneden
Raboude

Raboude


Aantal berichten : 167
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Annando de Mérode van Appoldro   Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Icon_minitimeza apr 25, 2009 11:48 am

Ik ben blij u te mogen verwelkomen.

Om u te bezinnen in rust en gebed bent u inderdaad op de juiste plaats terechtgekomen, u kan altijd terecht in de kerk, alwaar een geestelijke u zal bijstaan.

Indien u zich wil bekommeren om de constructie van onze abdij bent u ook welkom, in dat geval zal ik u een sleutel van de kapittelzaal geven. Tot er een kapittel rechtmatig verkozen is, is iedereen die wil meewerken aan de abdij welkom daar.

In het Refectorium kan u terecht voor een eenvoudige maaltijd, en ik kan u ook zeer onze Bibliotheek aanbevelen, dewelke nog klein is, maar alwaar reeds enkele waardevolle werken te vinden zijn.

Verder geef ik u nog mee dat u, indien u zich van een bepaalde taak wil kwijten - de colleges, de brouwerij of de infirmerie - u altijd in het bureau van de betreffende verantwoordelijke terecht kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Annando




Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 25-04-09

Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Annando de Mérode van Appoldro   Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Icon_minitimeza apr 25, 2009 12:05 pm

Annando knikt naar Raboude

Hartelijk bedankt heer Raboude. Ik denk dat ik eerst even een bezoekje aan de bibliotheek en aan de kerk zal plegen dan daarna kijken wat ik kan doen om te helpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Annando




Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 25-04-09

Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Annando de Mérode van Appoldro   Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Icon_minitimeza jul 11, 2009 11:46 pm

Annando kijkt nog een keer achterom naar de Abdij.
Een mooie abdij, een mooi pad dat ze volgen maar op de één of andere manier leek het alsof hij hier niet meer thuis hoorde. Hij wist niet zeker hoe dat allemaal begonnen was maar hij kreeg steeds meer het gevoel dat hij niet meer helemaal welkom was.

Hij besloot dan maar om te vertrekken.
Langzaam loopt hij weg van de Abdij, bedroefd en in gedachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raboude

Raboude


Aantal berichten : 167
Registratiedatum : 09-03-09

Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Annando de Mérode van Appoldro   Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Icon_minitimezo jul 12, 2009 2:13 pm

Raboude zag Annando vertrekken met een zwaar gemoed. Tegen een gevoel van niet welkom zijn kon hij weinig doen. Hij hoopte dat Annando op een dag zou terugkeren, wie weet zou de abdij dan ook helemaal uit de startblokken zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Empty
BerichtOnderwerp: Re: Aankomst Annando de Mérode van Appoldro   Aankomst Annando de Mérode van Appoldro Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Aankomst Annando de Mérode van Appoldro
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aankomst Mathildis de Mérode, Gravin van Egmont
» Aankomst Guy
» Aankomst Bolsius
» Aankomst taliasup
» aankomst van gregorius

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Sint-Sjnoelsabdij van Egmont :: Poort van de Egmontse Abdij :: Poort-
Ga naar: